Meisjes C in Sabadell

Trainingskamp Sabadell BIWPA 28 februari tot en met 3 maart

Dag 1:

Maandag 28 februari vertrok het CM1 team al vroeg met het vliegtuig naar Barcelona voor een 4 daagse trainingskamp georganiseerd door de BIPWA (Barcelona International Waterpolo Academy).

Twaalf enthousiaste meiden onder leiding van  hun coach Patrick Verhoeff en teammanager Marja Joosten leerden weer veel bij over waterpolo.

Na een vroege vlucht (7uur vertrokken 5 uur al op Schiphol) kwamen we aan in Barcelona. Daar werden we opgewacht met de bus en reden we gelijk door naar ons hotel Urpi in Sabadell. Koffers uitgepakt en even uitgerust en lekker geluncht. Aangezien er nog tijd was de winkels in Sabadell bekeken want met 12 meiden moet er natuurlijk ook geshopt worden! Er bleek ook een Mac Donalds te zijn dus gelijk daar het ijs uitgeprobeerd. Daarna doorgelopen naar het zwembad voor onze eerste oefenwedstrijd tegen het meisjes team van Sabadell. Dit team zou onder de 15 zijn maar bij navraag bleken er meiden van 17 jaar in te zitten. Het werd een fysieke pittige pot met als scheidsrechter de coach van Sabadell die weinig vloot. Eindstand 16-4. Meiden hebben goed gestreden en met weinig slaap goed hun best gedaan.

Daarna naar het hotel teruggelopen waar een heerlijk diner op ze stond te wachten met lekkere sperziebonen zalm, groenten, vlees en ook patat. Dat laatste bleek de hele trainingskamp erg geliefd te zijn.

Dag 2

Na een heerlijke rustige nacht aan het veelzijdige ontbijt wandelend in de zon weer naar het zwembad van Sabadell. Daar aangekomen kregen ze training van Patrick van 9.30 tot en met 11.30 uur. Onderling nog een partijtje gedaan en toen wandelend in de zon terug naar het hotel voor de lunch. Op de kamer tijd voor uit te rusten of nog even te gaan shoppen of lekker op terasje zitten in de zon. Dan weer lopend naar het zwembad voor de volgende oefenwedstrijd tegen meisjes onder de 15 van Sabadell. Bijna het zelfde team maar nu ook 3 meisjes van onder de 15 jaar erbij. Meiden waren nu meer uitgerust en gewend aan niet fluiten en speelden goed waardoor de eindstand nu 12-9 was, wel verloren maar een hele verbetering dus! Van waterpolo krijg je trek dus in het hotel lekker gegeten, wederom voorkeur voor patat bij veel meiden.

Dag 3.

Na een goede nachtrust wat best knap is met die kleine kussens en best harde matrassen, weer aan het ontbijt en op naar de volgende training in het zwembad. Het lopen naar het zwembad is ruim 25 minuten dus de ochtendwandeling was gelijk de warming up. We hebben van de BIWPA allemaal een t-shirt gekregen en deze trokken we allemaal aan want we werden gefilmd door de BIPWA. Bij het zwembad stond Yuri Colet te wachten hij gaf de meidenvan 9.30 tot en met 11.30 uur een Masterclass training.

Deze masterclass ging vooral ove sluipen en verdedigen en was in het engels dus meiden gelijk goed geoefend met engels spreken en luisteren. Naast ons in het bad trainden de dames 1 met onder andere Sabrina van der Sloot en Maggie Stevens. Daar keken we dan ook nog graag naar. Dan snel omkleden en lopend naar de trein toe want deze middag gingen we Barcelona bezoeken. Er gingen 2 gidsen mee (Ben en Levent) die stage lopen bij de BIPWA die voor ons een leuke toer bedacht hadden. Onze zwemtassen gingen in de kluis in Barcelona en toen op zoek naar een lekker restaurantje voor de lunch. Deze werd al snel gevonden en misschien herkennen jullie het restauran

De lunch zat weer vol met eiwitten, vetten en koolhydraten en prima sportersmaaltijd!

In Barcelona door het super mooie centrum gelopen, naar het strand en een gondeltocht de berg op gegaan.

Natuurlijk ook geshopt, soeveniertjes gekocht en toen op naar het zwembad van Barcelona Mediterranee. Dit was een super mooi buitenzwembad ( verwarmd water gelukkig)midden in de stad waar wij onze derde oefenwedstrijd speelden tegen het meisjes team van Barcelona.

Meiden daar waren enorm onder de indruk van onze meiden omdat ze schrokken dat sommigen van ons pas 12 jaar waren maar eruit zagen als 17 jaar volgens hun. Ze ruilden ook wat badmutsen en waren super vriendelijk. Ook hier een fysieke pittige maar leuke pot. Eindstand werd 16-10.

Het was ondertussen al 21.15 uur en gelukkig stond er en privebus klaar voor ons (gesponserd door ZPC Amersfoort) zodat wij in de bus konden stappen en eindelijk aan het diner konden gaan om 22 uur bij het hotel.

Aantal stappen die dag was 18.000 dus lekker veel gelopen weer en wat opviel was dat vooral de coach Patrick moeite had met het vele lopen van dit trainingskamp. Hij keek erg verliefd naar die mooie electrische steps die daar rondrijden. Na het diner de meeste meiden moe en naar bed en een paar meiden gingen nog even gezellig nakletsen tot in de laate uurtjes totdat ze van hun teammanger het verzoek kregen nu echt stil te zijn aangezien de andere hotelgasten ook willen slapen.

Dag 4.

Laatste dag na een lekker ontbijt opeens stress want de kamers moesten toch leeg zijn en de koffers ingepakt. Nadat iedereen alles ingepakt had op naar het zwembad lopen. Dit ging niet iedereen goed af, vermoeide benen en veel gepuf maar we bereikten allemaal het zwembad weer. Daar stond om 9.30 uur Sabrina van de Sloot op ons te wachten om ons team training te geven. Super gaaf dus!!

Sabrina leerde de meiden veel over blokken en passen en buikspieren en wat opviel is dat alle meiden heel stil waren aandachtig luisterden en super hun best deden. Er werd niet eens tussendoor gekletst! Goed om te weten voor de coach dat ze dit dus ook kunnen 😊

Sabrina speelt op 15 maart in Rotterdam een wedstrijd met het Nederlands team tegen Griekenland en ze nodigde ons uit om dan haar aan te moedigen. Dat gaan we dan ook zeker doen! Na haar training zelf nog een oefenpot gespeeld en daarna omkleden en in de winkel van het zwembad nog wat leuke zwemspullen gekocht en daarna terugwandelen en voor de laatste keer in het hotel aan de lekkere lunch. Wederom waren we te laat voor de lunch, op tijd komen ging ons dit trainingskamp niet goed af. Gelukkig wachten ze bij het hotel altijd geduldig op ons met het eten. Daarna met de privebus op naar het vliegtuig en zittten de 4 mooie dagen er alweer op!

De traingingsstage werd mede mogelijk gemaakt door Slokker, Verhoeff, ZPC Amersfoort en enkele ouders en een opa en oma die ons sponsorden.